Wielkanoc w Pobiedziskach

wielkanoc-34Moja pierwsza Wielkanoc w Zgromadzeniu była bardzo szczególnym czasem. Przygotowania ruszyły pełną parą już tydzień wcześniej, kiedy dom wypełnił zapach mazurków, makowców i – również mojej specjalności – pomarańczowych ciasteczek. Zabrałam się też za malowanie woskiem pisanek, a że musiałam sporządzić sobie nowe narzędzie pracy, to zrobiłam użytek z przywiezionych z buszu kenijskich szczoteczek do zębów 🙂 Muszę jednak przyznać, że moje jajeczka nie umywają się do kraszankowego dzieła jakie stworzyła s. Regina! (zdjęcia wkrótce)

Jak wiadomo, jednak nie o przygotowania chodzi. Najważniejszym czasem było w tym roku dla mnie święte Triduum Paschalne. Po raz pierwszy przeżywałam je nie w pośpiechu po pracy, ale w skupieniu i spokojnej modlitwie. Uroczyste obchody zaczęły się w czwartek wspólnotową wieczerzą na wzór żydowskiej paschy z pieśniami, pięknymi modlitwami nad posiłkiem i obmyciem naszych nóg przez Siostrę Przełożoną z miłością i namaszczeniem. Byłam zachwycona tym niesamowitym wydarzeniem! Był to ważny dzień też z innego powodu. Na nasze świętowanie dołączył do nas niespodziewany gość – pewna pani, która wiele lat pracowała u nas, gdy funkcjonowała szkoła. W pierwszej chwili bardzo sceptycznie podeszłam do jej obecności na naszej prywatnej uroczystości, a z czasem okazała się to bardzo cenna wizyta. Wiele się nauczyłam…

W Wielki Piątek trwałyśmy na trzygodzinnej adoracji krzyża. Cudownie mieć piętro niżej Kaplicę. Nadal zbyt rzadko doceniam tak wielką łaskę! Na wieczorne Nabożeństwo Męki Pańskiej udałyśmy się do karmelitanek w Gnieźnie i to też było ważnym dla mnie przeżyciem, bo pierwszy raz byłam z wizytą w zgromadzeniu klauzurowym. Wieczorem natomiast miałyśmy okazję przygotować godzinę z całonocnego czuwania w naszej parafii. Całkiem sporo parafian nam towarzyszyło i wygląda na to, że nikt nie wyszedł z powodu naszych śpiewów, więc chyba akcję można uznać za udaną 🙂

Przez całe triduum towarzyszył nam piękny wystrój kaplicy. Dziękuję moim Siostrom za te przygotowania! Było to ważnym tłem do moich rozmyślań…

wielkanoc

Wielka Sobota i wieczorna Liturgia Światła to już zupełnie osobna historia. Udałyśmy się do Dominikanów w Poznaniu, dzięki łasce z Nieba i braku śniegu. Liturgia była doskonała od samego początku o 21:00 po koniec o 1:00 w nocy. Czytania recytowane przez ludzi z dykcją jak z teatru, psalmy wyśpiewywane przez chór o niesamowitym brzmieniu przy towarzystwie całej orkiestry. Nawet prefacja śpiewana przez Kapłanów na głosy… nie było zupełnie nic do czego można by się przyczepić. Perfekcja w każdym calu! Żeby zająć miejsca, a w zasadzie w ogóle wejść do kościoła, trzeba było przybyć godzinę przed czasem. Myślę, że gdyby ktoś zaczął sprzedawać bilety, to rozeszłyby się już na początku wielkiego postu. Tylko, że biletów nigdy nie będzie, bo to nie teatr i nie filharmonia… a przynajmniej nie powinna być… Jakoś znowu odnalazłam się w koncepcji naszego nowego papieża, który dąży do uproszczenia liturgii. Żeby było zwyczajnie, żeby się można było pomodlić. Choć przyznam, że jeden moment był dla mnie głęboko wymowny – odśpiewane przez pełny kościół pełnym głosem Te Deum. Poczułam wtedy prawdziwą jedność kościoła.

wielkanoc-3A wczoraj i dziś już tylko wspólnotowe świętowanie przy pysznym jedzonku, miłym filmie i tradycyjnym wielkanocno-poniedziałkowym lepieniu bałwana 😉 Zaczął się biedak dosyć szybko topić, ale zdążyłyśmy uwiecznić go na obszernej sesji zdjęciowej 🙂

Radosnego Alleluja, moi drodzy czytelnicy! 🙂

Następny wpis
Dodaj komentarz

Skomentuj

  • Galeria zdjęć

  • Znajdź coś dla siebie

  • archiwum

  • Statystyki

    • 139,688 odwiedzin od 16.01.2010
  • Kalendarz

    Kwiecień 2013
    Pon W Śr C Pt S N
    « Mar   Maj »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
