Rekolekcje, decoupage i cisza, czyli Warszawa tydzień II

amloKolejny warszawski tydzień minął mi na zmaganiach rekolekcyjnych w dwóch szkołach. Okazało się, że to rekolekcje bardzo różne w tych różnych szkołach, więc wróciłam do siebie z bogatymi doświadczeniami.

Początek tygodnia to wspólne dzieło moje, s. Renaty i o. Piotra. Ja osobiści przygotowywałam się do niego bardzo długo. Kilka razy zmieniałam koncepcje i pytałam Pana Boga o to co miałabym tym młodym ludziom powiedzieć, co zainspirowałoby ich do tego, by żyć pełnią życia i z pasją. Kiedy jednak przed nimi stanęłam, to miałam wrażenie, że oni nie są zainteresowani. Gimnazjaliści mieli swoje sprawy, które koniecznie trzeba było przedyskutować, więc nie udało mi się przebyć przez mur szumu niezamykających się paszczy. Licealiści natomiast zdawali się być w jakimś równoległym świecie, niechętnie wracający czasami myślami do sali szkolnej, w której się znajdowaliśmy. Kiedy jednak schodziliśmy się do Kaplicy, to czuć było, że Duch Boży unosi się w powietrzu i to wszystko co robimy ma jednak sens. Pozostaje mieć nadzieję, że słowa, które padły, zakiełkowały gdzieś głęboko w ich sercach i choć my nie zobaczymy ich owoców, to będą one stukrotne!

szkola_radosci-75Kolejnym doświadczeniem były rekolekcje u Żmichowskiej, gdzie prowadziłam dwa warsztaty. Na jednym opowiadałam o Afryce i byłam zaskoczona głębią pytań i zainteresowaniem uczniów. To było niesamowite doświadczenie spotkania z młodzieżą, która naprawdę chce czegoś więcej w życiu i szuka odpowiedzi na trudne pytania! Drugi warsztat poprowadziłam jako początkujący specjalista od decoupage’u. Rewelacyjnie wypadły pudełeczka i drewniane jajeczka ozdobione serwetkami. Podczas, gdy uczniowie pracowali, ja mogłam się wyżyć z aparatem 😉

szkola_radosci-21Ostatni dzień rekolekcji zaczynał się Mszą św, po której nastąpiła „muzyczna ulica” – przemarsz z bębenkami i innymi instrumentami od Zbawiciela do szkoły przy pl. Unii Lubelskiej, kończył się natomiast nowością tegorocznej edycji rekolekcji – występami nauczycieli. Wyobrażam sobie, że musiało to być dla uczniów niezapomniane przeżycie, zobaczyć swoich profesorów recytujących „strasną zabę” czy grających czerwonego kapturka. Ja byłam zachwycona! 🙂

A na koniec będzie znowu kilka słów o papieżu, bo to papież, z którym wiążę duże nadzieje. O nadziei zresztą pięknie mówił w swoim pierwszym kazaniu. Mówił też o wrażliwości i o opiece. Wyłonił się z tego bardzo bliski mi obraz czułego dbania o dary, jakimi Bóg nas obdarzył i dzielenie się nimi z tymi, którzy dostali mniej. Przede wszystkim mówił językiem, który mogę zrozumieć, co daje nadzieję, że będzie to pontyfikat dla ludzi prostych, jak ja 😉 Wyjątkowo przypadł mi do gustu komentarz o. Adam Szustaka OP o tym, że to będzie papież, który pozbiera po świecie wszystkie dziesięciogroszówki.

Poza tym, jak mówił rekolekcjonista u Żmichowskiej (cytując zakonnika, którego nazwiska nie zapamiętałam), nasz nowy papież prócz hiszpańskiego, włoskiego, niemieckiego, francuskiego i angielskiego, zna też dobrze język ojczysty Boga, którym jest milczenie. To bardzo bliski mi język – coraz mocniej odkrywam jak ogromne cuda potrafi w życiu człowieka uczynić cisza. Nie tylko ta kilkudniowa, jaką dają rekolekcje ignacjańskie, ale także ta choćby na chwilę wyrwana ze zgiełku codzienności i podarowana Bogu, który przemienia ją w zbawczą siłę.

A dziś w Niedzielę Palmową padły słowa również po polsku… a moje myśli wędrowały do wspomnienia sprzed roku, kiedy spędzałam ten czas wśród Polaków w Nairobi na polskiej Mszy… jak dziwnie się te nasze drogi układają…

Błogosławionego Wielkiego Tygodnia!

Dodaj komentarz

Skomentuj

  • Galeria zdjęć

  • Znajdź coś dla siebie

  • archiwum

  • Statystyki

    • 139,688 odwiedzin od 16.01.2010
  • Kalendarz

    Marzec 2013
    Pon W Śr C Pt S N
    « Lu   Kwi »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
