Back on Track

Ja na szczęście podróżowałam autobusem 😉

Od felernego wyjazdu nad jezioro Turkana minął prawie miesiąc. Nareszcie udało mi się wykurować i dotrzeć z powrotem do Marsabit, żeby kontynuować moją pracę tutaj.

Ostatnie dni w Soweto były bardzo przyjemne. Udało mi się z o. Jose kilka razy wyjść na błogosławieństwo domów. Byłam bardzo podbudowana tym co zobaczyłam. W ramach takiej małej chrześcijańskiej społeczności odwiedziliśmy kilka rodzin, chodząc z domu do domu. Nie było tak, że każda rodzina czekała na nas w swoim mieszkanku, ale paradowaliśmy po ulicach dzielnicy całą wielką watahą 🙂 W ostatnim domu przygotowany był już ołtarz na Mszę św. Oczywiście nie było szans, by wszyscy zmieścili się do malutkiego pokoju, więc część musiała pomieścić się w wąskim korytarzu na zewnątrz. Eucharystia była piękna – wszyscy gorliwie śpiewali i włączali się w liturgię.  Jeśli czegoś mi brakuje w polskim kościele, to właśnie takich wspólnot i takiego przeżywania wiary w naszych rodzinach!

Dobrze jednak wrócić do mojej wioski, gdzie przywitano mnie z radością 🙂 Miło płynie tu czas powoli. Wychodząc z domu zawsze spotkasz kogoś znajomego. Możesz pójść do zaprzyjaźnionego sklepu albo zaprzyjaźnionej knajpy, gdzie zawsze dostaniesz pomidory, czy kubek herbaty na krechę. Ufam, że znajdzie się też zaprzyjaźniony sąsiad z telewizją satelitarną na dzisiejszy mecz 😉

Od jutra ruszam znowu w teren! Relacje wkrótce 🙂

Poprzedni wpis
Dodaj komentarz

Skomentuj

  • Galeria zdjęć

  • Znajdź coś dla siebie

  • archiwum

  • Statystyki

    • 140,071 odwiedzin od 16.01.2010
  • Kalendarz

    Czerwiec 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Maj   Lip »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
