Sobotnia cisza

Okazało się, że wieczornej liturgii w Wielki Piątek w Nyahururu nie ma… była droga krzyżowa w południe. Nieco zniechęcona wyruszyłam dziś rano do kościoła, by chociaż pomodlić się w ciszy przed Grobem Pańskim. A tu grobu też brak… w kącie stoi mały krzyż oparty o kawałek szafki, na której zapalono dwie świece. Co gorsza, nie ma też ciszy… przed krzyżem stoi mężczyzna i głośno czyta modlitwy ze swojego modlitewnika w języku kikuyu.

W pierwszej chwili się załamałam. Gdzie są kolorowe koszyczki pełne smakołyków i niosące je dziewczynki ze wstążkami we włosach? Gdzie pięknie ozdobione Groby Pańskie z unikalnym przesłaniem na każdy rok? Gdzie wielkosobotnia cisza, w której można się zadumać nad śmiercią i życiem?

A może to właśnie sedno ludzkiej duszy? Mojej duszy? Po prostu pustka i zapomniany w kącie krzyż…. i głos tego człowieka we mnie, który ciągle coś mówi, ciągle się martwi, ciągle coś planuje, ciągle prosi o wyjaśnienia. Głos, który nie może znieść ciszy…

Kilka dni temu, w ramach ostatnich wizyt w ośrodkach w Kiberze, trafiłam do szkoły dla głuchoniemych. Piękna szkoła, przemiły dyrektor, zostaliśmy przyjęci uśmiechem dzieciaków. Nadały nam nawet imiona w języku migowym. Dziś powróciłam do nich myślami, ciekawa tego jak to jest żyć w zupełnej ciszy. Daleka jestem od powiedzenia, że im zazdroszczę, ale w jakiś sposób musi być to życie wypełnione pokojem, kiedy nie słychać gwaru tego świata…

Poprzedni wpis
Następny wpis
Dodaj komentarz

Skomentuj

  • Galeria zdjęć

  • Znajdź coś dla siebie

  • archiwum

  • Statystyki

    • 139,690 odwiedzin od 16.01.2010
  • Kalendarz

    Kwiecień 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Mar   Maj »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
