Zakończenia i pożegnania

apel poranny

Kto by pomyślał, że to już koniec… minęły 3 miesiące i czas się żegnać. W czwartek ostatnie spotkanie w klasie, a wczoraj ostatnie dzielenie z maturzystami. Tak to jakoś zawsze jest, że kiedy już się przyzwyczaję do jakiegoś miejsca, zacznę się zadomawiać, czuję, że zaczynam się dogadywać z ludźmi dookoła, wszystko się zaczyna układać… wtedy właśnie trzeba wyjeżdżać. Może to jednak po to, by przypomnieć sobie, że wszystko w tym życiu dane nam tylko na chwilę i trzeba doceniać każdy moment póki trwa. Nie można też pozwolić, żeby stanąć w miejscu, przestać wędrować, przestać szukać ciągle tego, co więcej i bardziej. Chce mi się dziś powtórzyć za św. Katarzyną ze Sieny: „Życie jest mostem – przejdź przez nie, ale nie buduj na nim swojego mieszkania”

Pożegnania były wzruszające – dzieciaki mówiły, że będą tęsknić i były bardzo zawiedzione moim opuszczaniem szkoły. Choć odkryłam, że zdecydowanie pedagogicznym talentem nie jestem (nawet nie udało mi się spamiętać żadnych imion…), to starałam się jak mogłam, żeby wyniosły z lekcji coś więcej niż podyktowaną książkę. To niestety odwieczna walka z systemem, w którym nie ważne, że ktoś nie potrafi otworzyć pliku na komputerze, jeśli tylko wie, że komputery wywodzą się od liczydła, a częścią procesora jest jednostka arytmetyczno-logiczna… tylko, że z klikania myszką póki co egzaminu nie będzie.

dzieleniePożegnanie z moimi maturzystami było jeszcze bardziej wzruszające, bo z nimi naprawdę zdążyłam się zżyć. Osoby z mojej grupy odwiedziłam po dwa razy w ośrodkach gdzie pracują, a co piątek spotykałam się z nimi by wysłuchać jak idzie im czas na służbie, z czym się zmagają i co jest dla nich radością. Ja też dzieliłam się z nimi tym co było moim doświadczeniem każdego tygodniu. Nie łatwo było spotykać się z nimi po raz ostatni… Mam nadzieję jednak wrócić jeszcze w międzyczasie.

Zapraszam do poczytania moich wspomnień na stronie szkoły

Dziś dzień pełen wrażeń, który opiszę jak tylko będzie chwila, a póki co nadal czas płynie jak szalony i wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc…

Błogosławionej Niedzieli Palmowej!

Poprzedni wpis
Następny wpis
Dodaj komentarz

Skomentuj

  • Galeria zdjęć

  • Znajdź coś dla siebie

  • archiwum

  • Statystyki

    • 135,023 odwiedzin od 16.01.2010
  • Kalendarz

    Marzec 2012
    Pon W Śr C Pt S N
    « Lu   Kwi »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
