Modlitwa

St. Martin jest stowarzyszeniem Katolickim, ale bardzo duży nacisk kładą na otwartość wobec innych wyznań. We wtorki wszyscy pracownicy i obecni goście gromadzą się na ekumenicznej modlitwie przygotowywanej przez któryś z departamentów. Czytany jest fragment Ewangelii z nadchodzącej niedzieli, później jest czas na podzielenie się refleksją – czy to z danego fragmentu, czy z wydarzeń minionego tygodnia. Świadectwa ludzi z ich pracy bywają naprawdę inspirujące! Prócz tego zwykle jest też dodatkowa modlitwa. W ten wtorek właśnie modlitwa najbardziej mnie poruszyła. To tekst napisany przez Matkę Teresę, która jest mi bardzo bliska. Dziś zostawiam Was z tym fragmentem:

Panie, Kiedy jestem głodny,
Daj mi kogoś, kto łaknie pożywienia;

Kiedy jestem spragniony,
Przyślij mi kogoś, kto chce pić;

Kiedy jest mi zimno,
Ześlij mi kogoś, kogo mógłbym ogrzać;

Kiedy jestem zmartwiony,
Daj mi kogoś do pocieszenia;

Kiedy ciąży mi mój krzyż,
Daj mi dzielić krzyż mojego bliźniego;

Kiedy jestem biedny,
Zaprowadź mnie do kogoś, kto potrzebuje;

Kiedy nie mam czasu,
Daj mi kogoś, komu mógłbym przez krótką chwilę pomóc;

Kiedy jestem upokorzony,
Niech mam kogoś do chwalenia;

Kiedy jestem zmartwiony,
Ześlij mi kogoś, z kim cieszyłbym się;

Kiedy potrzebuję ludzkiego zrozumienia,
Daj mi kogoś, kto potrzebowałby mego zrozumienia;

Kiedy potrzebuję opieki,
Ześlij mi kogoś, o kogo mógłbym się troszczyć;

Kiedy myślę tylko o sobie,
Skieruj moje myśli na innego człowieka.

Następny wpis
Dodaj komentarz

Skomentuj

  • Galeria zdjęć

  • Znajdź coś dla siebie

  • archiwum

  • Statystyki

    • 135,107 odwiedzin od 16.01.2010
  • Kalendarz

    Wrzesień 2011
    Pon W Śr C Pt S N
    « Lip   Paźdź »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
